miercuri, 26 mai 2010

Film recomandat

Nu ma pot ridica acum sa scriu de la pc asa ca am sa scriu articolul asta pe hartie intai... Ma uit la un film extraordinar, made by HBO. Are un nume cu dublu inteles: "You don't know Jack". Un inteles spune ca nu il cunoastem pe doctorul Jack Kevorkian, persoana despre care este vorba in film, pe cand celalt duce catre o expresie americana ce spune ca nu stim nimic!

Precizez ca este un film bibliografic despre acest medic celebru in lume, doctor ce a sustinut ideea ca fiecare dintre noi are dreptul natural de a decide asupra vietii sale si, mai mult de atat, asupra mortii sale. (remember my motto? my lifestyle determines my deathstyle! scrie pe burtica mea in culoare albastra, din pacate).

Pe langa faptul ca replica: "Am o religie. Numele ei este Bach! Johann Sebastian Bach! Si cel putin Dumnezeul meu nu este inventat!" m-a facut sa rad si sa il aplaud, Jack este jucat de nimeni altul decat Al Pacino. Nimeni nu ar fi jucat rolul asta mai bine decat el. Jack, un batranel logodit o singura data in viata, niciodata casatorit (ceea ce imi dovedeste ca se poate si asa) si care a inteles faptul ca este dreptul oricarui muribund sau al unui om ce nu poate duce o viata normala, de a se sinucide ajutat de un medic, printr-o metoda usoara, fara desfigurari, rani sau durere.

Daca esti inconstient avem voie sa te deconectam de la aparate si sa te lasam sa mori. Dar daca esti constient, ai rationament si implori sa fii asistat si SA TI SE PERMITA SA MORI, te refuzam ! Te refuzam! Cum e posibil ca un adult aflat in deplinatatea facultatilor mentale sa nu aibe dreptul sa priveasca un doctor in ochi si sa ii spuna:"Nu mai suport"? Sau "Nu pot indura mai multa durere!Ajuta-ma! Am suferit destul!"

Nu am vrea toti sa avem dreptul asta? Jack a vrut ca noi sa avem dreptul asta si eu sustin lucrul asta. De ce? Nu as vrea niciodata dupa vreun accident teribil (alunecat in cada din cauza uleiului de masaj, accident rutier din cauza sexului oral practicat de mine pasagerei sau inecat de o bucata de ciocolata cu nuca) sa ajung paralizat si captiv intr-un pat. Ar fi singurul mod in care m-as simti mai mort decat ma simt acum, mai inutil si mai de nerecunoscut decat in situatia de fata. Si nu as vrea ca in acea ipostaza sa aud "lupta si vei iesi din situatia asta" ca eu stiu ca as vrea doar "sa fug"...

Asadar sustin cauza! Precedentul il avem deja. Jack a facut insa 8 ani pentru curajul sau! Se va incumeta cineva sa riste tot pentru a obtine o lege care sa regularizeze sinuciderile asistate?

Voi ce parere aveti?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

© Micutz @ 2007-2010